مهندسی بهداشت محیط

این موارد خلاصه شده در موارد بهداشتی و موارد بهسازی و ابزار و مواد اولیه  بوده که در این موارد تمامی مسائل قابل مشاهده و بررسی است و گاها با یک بررسی اجمالی به داشتن این شرایط و عدم وجود آنها پی می بریم و در صورتی که با تکمیل فرم آئین نامه باشد همه موارد را با مشاهده فرم کنترل مینماییم . مثلا کارت تندرستی متصدی و دیگر افراد ،گذراندن کلاسهای آموزشی، رعایت بهداشت فردی و عمومی، کاشیکاری و یا بهسازی دیوارهای جانبی و کف و سقف و هدایت آب و فاضلاب به چاه و غیره و همچنین ابزار و وسائل مورد استفاده و دیگر موارد که در فرم آمده است آما آیا بررسی این نکات کافی است . آیا چه نکاتی در کنترل ما نقش کلیدی و حیاتی دارد.

گوشتها، کالباسها،روغن ها ، آردها ،پنیر پیتزا ، سوسیس ها ، لوازم و ابزارهای مورد استفاده مستقیم در مواد غذایی و سبزیجات ،

گوشتهای خام .. این مواد بسیار حیاتی هستند .هرچند کنترل فراورده های خام دامی با همکاران اداره محترم دامپزشکی بوده آما در صورتی که به آنها دقت نشود و مسئولیت را از خود سلب کرده و توجهی به این اقلام نشود مواد غذایی تولید شده و یا مواد غذایی فراوری شده از کیفیت لازم برخوردار نبوده و مسئولیت در آن قسمت متوجه همکاران خواهد بود.اطلاع و داشتن دانش کافی از سلامت گوشت و کنترل آن بسیار مهم است . گوشتهایی که در یردخانه ها زیاد مانده و تغییر رنگ داده اند. گوشتهایی که با تغییرات دما فاسد شده اند. گوشتهایی که  قبلا پخته و بعد از نگهداری مورد استفاده قرار می گیرند.گوشتهایی که در مکانی دیگر پخته و به این مکان منتقل شده اند . ظروف نگهداری گوشتهای پخته شده از سلامت برخوردار هستند؟دمای محل نگهداری گوشتها  به وسیله دما سنج کنترل می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.